BURGERS

älskar att jag skriver att jag känner mig normal i föregående inlägg för att sedan tipsa om ett supergott recept med "vitlök, chili, persilja och vitlök". det skulle vara vitlök, chili, persilja och VITKÅL. för i helvete, anna. förhoppningsvis var det ändå ingen som gick iväg och testade det megareceptet. "servera till vadsomhelst", haha.
 
men nu behöver vi prata hamburgare. är du inte intresserad av hamburgare är alltså detta inlägg helt meningslöst. när mina kollegor frågade vad vi skulle hitta på under resan så sa jag halvt skämtsamt "äta hamburgare". men ja, det är sanning. jag älskar hamburgare. befinner jag mig på ett ställe där det finns hamburgare på menyn så kommer det bli en KAMP mot alla andra items på menyn. och i hamburgarnas land, i mean... what can a girl do? vi were on a hamburger mission. så här kommer de, rankade.

1. BurGR, Las Vegas. japp, snopet nog var resans bästa burgare gjord av en britt. Gordon Ramsay. inte himself, men på hans burgerställe i Vegas. också det enda som gjorde att den delen av resan kändes värd. åt hell's kitchen burger med avokado, jalapeno peppers, rostad tomat och per-fekt kött. med parmesan pommes och tryffelmajonnäs. dödens jävla död.


2. Five Guys, Flagstaff. Nummer två på listan är faktiskt hos kedjan Five Guys, som trots snabbmatsstämpel har oerhört hög kvalité och vunnit flera priser för både hamburgare och pommes. Hamburgaren var riktigt bra, men de plockade extra poäng för bra pommes vilket jag kände generellt var svårt att få till i landet därborta. ätit bättre pommes på BK i stockholm. plus i kanten för att få välja toppings.
 
 
3. The Gladly, Phoenix. Trean var en Wagyuburger på ett trevligt ställe i Phoenix som hette the gladly. Asbra kött, gott overall men tråkiga pommes.
 
4. Del Frisco, Phoenix. Trevlig jalapenoburger med gott bröd - god, men inte lika spännande som den ser ut. och guess what - tråkiga pommes. M gjorde dock ett bättre val som körde på sweet potato pommes, som var dögoda.
 
5. In-n-out burger, Los Angeles. In-n-out var en av de andra kedjorna som vi velat testa för att man hört så bra om. Men wah-wah-waaah, vad trist. Vi bedömde det som en "trevlig mcdonalds", snäppet bättre än en big mac.
 
6. Mel's burger, Universal studios, Los Angeles. alltså vi behöver inte prata om Mel's. vi var döhungriga på universal studios där utbudet inte är crazy och med galen kö till alla matställen. vi åt en hamburgare. har t.o.m ätit bättre hamburgare på mcdonalds. ät inte där.


 
 
Allmänt | |
Upp