STORA SOMMARLISTAN

MINA PLANER FÖR SOMMAREN

tanken är att spendera lite tid i lule, lite tid i halmstad, lite tid i stockholm och lite tid i barcelona. ska bara försöka pussla ihop allt detta under min, som den känns, korta semester.


BÄSTA SOMMARSTÄLLET

stugan en spegelblank sommarkväll och stockholm när man får vara vid havet.



FAVORITBLOMMAN
 
det känns oorginellt att säga körsbärsblomma, men det är förknippat med våren - så jag skulle säga hägg. när häggen blommade utanför fönstret visste man att det var sommarlov inom kort.


HÄR BADAR JAG HELST

vårt än så länge ganska oexponerade Orhem är väldigt bra. 
 
BÄSTA SOMMARPLÅGAN GENOM TIDERNA

det vet jag inte, men jag vet att det finns ingen sommarplåga som jag lyssnade så mycket på som lemon tree med fools garden, den sommaren då den kom.
 
DET HÄR LYSSNAR JAG PÅ I SOMMAR

sommar i p1, såklart.

DET HÄR TITTAR JAG PÅ I SOMMAR

inte mycket hemma, men jag kommer säkerligen gå och se man of steel och lite annat på bio.

FAVORITDOFT

solvarm hud, solskyddsfaktor, nyklippt gräs, grilldoft

DEN ULTIMATA SOMMARDAGEN

vaknar ganska tidigt för att det är otroligt fint väder ute, går upp och äter en lång frukost på balkongen och läser en bok. tar en springtur runt årstaviken och inser att det är alldeles för varmt, så att man måste åka och bada. solslumrar och badar i vinterviken med lunch (baguette, brieost, ajvar, frukt, kaffe, vatten - ALLTID). sen åker alla badare hem och duschar och svidar om och möts med lite fräknar och röda axlar på en uteservering eller hemma hos någon för middag och öl och det blir aldrig kallt trots att man inte har någon tröja med sig. eller om man är soltrött eller öltrött - svalkar axlarna i en biosalong med popcorn.



 
 
 
Allmänt | |
Upp