En helg i NYC

Vilken rakethelg - den har liksom varit avslappnande och intensiv på samma gång. I fredags hade jag sovit ca 3 timmar och gick upp klockan 06 för att anordna en extern konferens. Det gick som smort tack vare all tid mina kollegor spenderat på förberedelser och efteråt gick vi till The frying pan där New York visade sig från sin bästa sida.

Där sänkte jag snabbt en gin och tonic i nåt slags stress/jetlag-rus och gjorde en irländsk sorti för att möta min kille på The Butchers Daughter.

Sen gick vi hem och hånglade passionerat. HAHAHAHA. Nej, jag somnade kl 21.30 av total jetlag.

På lördagen vaknade jag pigg som en mört och efter frukost tyckte vi att vi behövde åka karuseller innan säsongen var över. Jag lät mig övertalas till att åka nåt som hette The Soaring Eagle där man låg ner på mage i en bergochdalbana. Medans S tjoar och skrattar då vi flyger uppochned ligger jag tyst bredvid med vita knogar och undrar om jag skulle tänka på det där med att ha ett testamente. På vägen hem hoppar vi av och promenerar lite och pekar på alla lägenheter vi vill ha i Fort Greene och får ett akut pastabehov när vi går förbi en italienare. Restaurang alltså, inte person.

Döden vad gott. Idag en söndagsklassiker: långfrukost, tvättade, åt lunch i parken och botaniserade på Farmers Market. Jag köpte inlagda gurkor som jag nu ska konsumera till frukost varenda dag tills det betraktas som ohälsosamt. Efter det massage och klättring och nu lagar min kille paj till middag. Phew.

Allmänt | |
Upp