MAJ - AUGUSTI

MAJ

så var det helt plötsligt tshirtväder och vi bjöd in SWEA NYC för att besöka vårt kontor och fick ställa upp på kort på terassen.

S och jag gick och såg Book of Mormon och jag skrattade jättemycket men blev helt vips dödsförkyld under sista akten.
alia fyllde år och vi gjorde bästa kombon av middag ute följt av glass och vin hemma.

maj bjöd på både regn...

... och badväder!

bror och moa kom och vi åkte på cykeltur och drack vin!

hängde på bakgårdar

besökte Intrepid och låtsades att vi var med i Top Gun (jag gjorde det åtminstone).

åkte linbana och hade fin utsikt över avenyerna.

och såg Tony Matellis Sleepwalker som är så verklighetstrogen att var och varannan människa tar omvägar.

nån tyckte det var en bra idé att sitta på en uteservering en majkväll då det var stört kallt.

och kvällen tog en oväntad vändning när vi åkte till bushwick och hittade en öppen gång till UNDERJORDEN

gick på amerikansk kräftskiva där det inte är lika sofistikerat. dock väldigt spicy!

vi hade Spring Cleaning-vecka på jobbet och startade allt med bagelfrukost.

JUNI
och så kom juni och vi flög till sverige för att fira att Spotify fyllde 10 år. det var megafantastiskt väder och vårt bagage kom bort, så det fick akutshoppas. här med en del av min fina avdelning på en båt i kvällssolen. notera Titanic-referensen i bakgrunden.

och jag smet en kväll och lyckades samla alla dom bästa med superkort varsel och vi hängde på ginko.

och vi hyrde Tele2 arena för att ha midsommarfirande och ett tusental personer dansade runt stången. det var kanske det mest surrealistiska som någonsin hänt.

det hela avslutades med en jättefest ute på Subtopia där jag dansade som om det inte fanns en morgondag.

men det fanns ju en morgondag, och den såg vi, lagomt sliriga, vid 03.30.

vi kom tillbaka och vaknade pga jetlag 07.30 en lördag och insåg att det var enda gången vi skulle få plats på Five Leaves för brunch utan att stå i kö i 1,5 h. vi gick dit och fick sista bordet innan stället var fullt.

jag åt tydligen pocherade ägg med svamp. det var gott, men inget ni behöver köa för.

S skulle åka på campingtur och fick dille på tält. dessa slogs upp i vardagsrummet och man var tvungen att vara inne i tältet för att "känna att det kändes bra för 2" (spoiler: det kändes inte bra).
catrine och sofia kom till stan för att springa tjejmilen och vi gick ut och åt.

och senare i juni gick jag och S och såg Florence + the machine på Barclay's Center och det var galet stort.

och gick på baseball. detta var tydligen en ovanligt händelserik match, så det var ju kul att se folk göra homeruns. men efter 2 timmar är det nog och då går man hem.

vi åt helglunch på ett av våra hängställen.

en jättevarm junimorgon gick jag upp i ottan och åkte längre söderut i brooklyn

för att åka på en dagscykeltur för att kolla street art med en kollega. det var amazing men har nog aldrig varit så trött efteråt.

men det var bara att tagga till för på kvällen hade vi middag på fridas takterass. minns att jag hade så mycket myggbett att det såg ut som att jag fått vattkoppor.
en morgon tog jag och den här trötta katten en långpromenad och åt frukost med öppna fönster. älskart.

vi gick på utomhusbio.
och firade midsommar med frihetsgudinnan i bakgrunden.

och jag och frida började på crossfit. här är vi superglada för att vi klarat grundkurserna och äntligen får träna på riktigt. och så var juni slut.

JULI
erik hörde av sig och kom från washington dc en helg. helt hoppsan visade det sig att det var fler vänner i stan och vi hade en bra helg med middag, karaoke, hämtmat och brädspel.
fredrik fyller år 4 juli och vi hade fest.
och sen bestämde vi oss att flyga till Toronto. men först var vi fast på LaGuardia i flera timmar för vårt flyg var försenat.

men väl där hängde vi på mysiga restauranger
åkte turistbuss när vi tröttnade på att gå
och såg CN tower där galningar klättrade på utsidan. GALNINGAR.

jag började packa ihop och sälja saker i min lägenhet.
och det var tryckande 34-graders värme så det fanns inget annat att göra än att bada.

AUGUSTI

#burgerbuddies gjorde flera lunchutflykter i jakt på bra hamburgare - både dyrt på Minetta Tavern

och billigt på shake shack.

vi åkte till sverige för att gå på karin och jonas bröllop.

hann hänga med dessa fejksmajlare

paddlade kajak
träffade mina bästa och firade att erika ska få bebi

höll strategiworkshop på jobbet
och åkte till lule för att ha semester på riktigt

kom tillbaka till nyc för att inse att det fortfarande var dödsvarmt. men väldigt fint tidigt på morgonen innan allt vaknar.
tog en båttur och såg solnedgången
hängde på shawns bakgård där frank somnade i hettan

jag gick på sushikurs med världens roligaste japanska

hade svenskbesök så vi gick ut och satt på Juliettes terass och beställde kalla drinkar.

och hepp så var min lägenhet tom.
och på kanske den varmaste augustidagen av alla stod alla mina lådor i vår lägenhet och flyttgubbarna droppade svett på golvet och vi bad om ursäkt för att de behövde bära den här dagen.

snipp snapp snut så var sommaren slut.