SAKER JAG ÖNSKAT ATT JAG VETAT

jag och L har haft många långa diskussioner om saker man önskat att man hade vetat. eller varit smart nog att inse. att titta tillbaka på sig själv och känna "fan vad het, cool och ung jag var". och hur man gör misstagen om och om igen. kommer 50-åriga jag titta tillbaka på mig som 25-åring och tänka "kunde du inte ha förstått detta redan då?"

saker jag önskat att jag vetat och förstått när jag var 17:
* lockigt hår är lockigt hår, det kommer göra precis tvärtom mot vad du vill och det är jättefint. var tacksam över ditt bångstyriga hår och det faktum att du förmodligen inte kommer vara tunnhårig vid 65.
* bli inte arg när du gör fel eller inte är bäst. det kommer alltid finnas människor som är bättre än du på saker du gör. ditt bästa är bra nog, ta inte ut det på dig själv.
* dina val nu är inte avgörande för den person du vill vara i framtiden.
* dina föräldrar är människor, ni kommer inte alltid tycka likadant och du får lära dig att acceptera det.
* och som clara sa: ju tidigare du inser att alla inte älskar dig, desto bättre.

Allmänt | |
Upp