WRATH

jag blir lätt provocerad av vissa saker. jag kan ha ett grymt tålamod i många avseenden, men somliga saker tics me off. som att människor inte drar sin arbetsbörda och får lön för att göra absolut i n g e n t i n g. jag anser mig ha en relativt hög arbetsmoral och det får mig att se svart. idag kryper det i skinnet på mig och jag önskar att sveriges anställningslagar inte var så förlåtande. jag vill skrika det som alla redan vet DU ÄR VÄRDELÖS OCH TILLFÖR INGENTING. och så vill jag skrika det som inte alla vet DU FÅR LÖN FÖR ATT SITTA OCH SLÖSURFA PÅ DIN ARBETSTID OCH SE UPPTAGEN UT. att ingen vågat syna den bluffen trots att det är märkbart, gör mig förbannad.

så, nu har jag ältat det här nog. om några veckor behöver jag förhoppningsvis inte författa mig med denna människa längre. eller ja, helt enkelt se till att slippa.

(och grattis till min lilla E som köpte sin drömlägenhet idag. fan vad härligt!!)
Allmänt | |
Upp