speak slow.

igår efter att jag och ante valt ut kakel till badrummet (som för övrigt kommer bli fett snyggt med schackrutigt golv och vita väggar med svart mosaik..) lagade vi lite indiskt till middag innan jag begav mig ut och gjorde en öl-öl-bio-öl-kväll med sigrid. vi skrattade åt faktumet att uteserveringarna var fulla med tappra huttrande svenskar trots att det regnade och egentligen inte var något typiskt öl-väder. kommenterade det till bartendern och sa "är inte det här ganska typiskt svenskt?" och hans respons var att "jo, men det är så det är. folk sitter inte på uteserveringar för att dem vill. dem sitter för att dem KAN".

sen svullade vi på bion och fick specialbehandling av dem som jobbade där, för att jag var anställd på sf. fattade ingenting. sådär trevliga är aldrig vi på sergel. hah. påtal om jobbet har jag även råkat hamna i ett litet klister på grund av mina kära arbetskamrater :P så nu väntar väl samtal med the boss ikväll...

jag är utmattad. en tenta står imellan mig och mitt sommarlov från skolan. sen går jag på mitt sommarschema på jobbet, men förhoppningsvis hinner jag andas lite i juni. jag söker någon frihetskänsla som jag tror att jag inte kommer hitta i stockholm. jag måste längre bort, se något nytt, andas annan luft och gå på annan mark. jag måste bort ifrån tv-repriser, väckarklockor, handla på ica och arbetskläder. och det måste ske pronto.
med sällskap eller utan, jag måste bort en stund.
wish I was pounding out a new beat
I trade my old shoes for new feet
I grab a new seat
I don't like the one I got,
the fabric's wearing through
and it's wearing me out
so watch your head and then watch the ground
it's a silly time to learn to swim when you start to drown
Allmänt | |
Upp