Januari - April

Året börjar närma sig sitt slut så vi summerar lite!

Januari

mina snäckor kom till staden och efter nyårsklockorna ringt spenderade vi tiden med att promenera runt, runt. och åt bagels!

jag hade köpt årskort till New York Transit Museum till S i julklapp, så vi åkte dit och kollade på tunnelbanevagnar från alla generationer. titta om man fick åka såhär flott till jobbet varje morgon!
 
  
och sen kom Snowzilla och det snöade oerhörda mängde på bara en natt (det var snö i tunnelbanan!) och vi fick vada genom snödrivorna där de flesta affärer och restauranger stängde igen. 
 och så hade vi biljetter till en sunkig liten klubb där White Hinterland spelade, vilket vi var tvungna att se pga när vi var nykära lyssnade vi på henne jämt. jag skaffade nya glasögon och var på sniskan! och sen tog jag en blixtvisit till stockholm för att fira Erika! här är vi högst intresserade av något oklart.
 
FEBRUARI
serri, allt jag minns av februari var att det var FRUKTANSVÄRT kallt. soligt men iskallt och med riktiga sköna isvindar som man inte kunde värja sig från. här sprang vi in på ett brunchställe där vattnet hade frusit i kranen (?) och alla satt med jackor inomhus pga frusen i själen.
 och på ett liknande sätt, en annan dag, hade vi varit och klättrat och SPRANG in på närmaste ställe på väg till tunnelbanan, som visade sig vara... ett bryggeri? och då behövde vi faktiskt dricka en öl och kolla på alla som spelade cornhole (vilket fortfarande är en tveksam sport jag inte tänker förklara). ja, asså - temat fortsätter. här dejtade vi bara på en italiensk restaurang. för det är tydligen det enda man gör i februari. häckar. och dricker alkohol? men en dag fick vi faktiskt för oss att besöka Merchants House, som ett minimuseum som är en bevarad bostad för en storfamilj i 1800-talets New York. och så var det Build a Band där ens fantastiska kollegor spelar på after worken. det här var early days då inte så många kom. Igår kväll var vi ca 200 personer på samma evenemang och jag blir fortfarande lite gråtmild över hur duktiga alla är. och motivationen på jobbet var ungefär såhär: och så hade vi biljetter till Ane Brun som spelade i New York. hon hade varit sjuk och hes men lyckades genomföra hela setet och det var magic. 
MARS
i mars kan man se att jag började se ljuset i tunneln när bilderna innehöll sånt här:
 och mina fina kollegor köpte cupcakes till mig på min födelsedag och vi åt dem på en trapp.
och jag tog en snabbvisit hem till Sverige för att träffa familjen. mamma var glad över det:
och fortsatte sedan till Island för att bada i blå lagunen och bli helt saltig och vit.
och återvände hem till en margarita en vanlig tisdag.
 
 
APRIL
då sa vi - nej, nu får det vara nog! och så drog vi till New Orleans där allt såg ut som en låtsasstad.
  och alla hus var superdrömmiga *hjärtögonemoji* och jag klappade bebikrokis!
 och tillbaka i new york så började träden slå ut 
  och mamma och pappa kom på besök!
  och vi hade många kvällar då vi var lite sliriga ihop
 och det blev varmt på riktigt så man kunde springa ute i linne!
 och uteserveringarna började fyllas
 och då åkte jag till chicago på kurs!
 och skypade med hela familjen på kvällarna <3
 och frida, S och jag försökte gå till botaniska trädgården och kolla på körsbärsblomningen, men det var KAOZ så det slutade med en heldagspromenad i brooklyn med stopp lite då och då för drinkar, kaffe och lunch. och så hade vi planeringsdag med teamet med okej utsikt 
 följt av ktown BBQ och karaoke
 
och så var april slut!
Allmänt | |
Upp