TAGG I ÖGAT

jag har något som stör mig av så orimliga proportioner att det enda rätta är att skriva en bloggpost om det. wait for it...


tröjor med nonsens-tryck. yes. jag vet.
<rant>
jag är inte emot tröjor med tryck, that would be silly. syftar främst på tröjor (oftast t-shirts) med text som säger absolut ingenting alls. för att bara göra detta supertydligt så kommer här en jämförelsebild:

tröja med budskap:
 
tröja med nonsens:

 

nonsenströjorna kommer i olika kategorier. först ut har vi "city t-shirts". det här ska ge en internationell vibe. trycket innehåller alltid paris och london och har flera funktioner, antingen som tshirt-tryck eller som fondtapet på en pizzeria som vill liva upp inredningen lite. ta det till nästa nivå. exempel, city t-shirts:

 
city t-shirts har också en subgrupp i sig själv, vilket är le french t-shirt. den handlar helt sonika om att skriva något helt random på en tröja, på franska. syfte: oklart.
le french
blommorna.
nya rebellen (?)
svart.
jag vet inte.
the douches of life. tänker jag mig att det står.

en annan favorit är jibberishtröjan. det är helt enkelt någon som skrivit ner någon konstig stream of conciousness och tryckt det på en tröja. syfte: stanna upp. tänk till. djupt.
complete jibberish:
 
?
 ????

nu kanske ni tycker att jag är tråkig och fyrkantig. men det är jag inte, det finns hur många bra prints som helst. exempel:

unicone
SUPERKUL - det är ju en unicorn med en cone. en unicone. f-ing brilliant.

 
text funkar när det är en faktisk åsikt, se racismtröjan igen.
referenströjan funkar alltid också. dvs, anknytning till citat från film, musik etc.

de stora kedjorna specifikt, är oerhört bra på detta. så testa gå in på HM och lek nonsensbingo (slår snart igenom som hashtag). jag har förstört din syn på tryck för alltid, you're welcome. 
</rant>


Allmänt | |
Upp