SICKDAY

jag längtar efter att vara sjuk. kan ni aldrig göra det? jag romantiserar hur det är att vara sjuk. det är som en dröm för mig. i min jag-är-sjuk-dröm så är man lite ynklig, men för pigg för att sova. man är klädd i en luvtröja, tjocksockar och mjukisbyxor och ligger i soffan hela dagen med täcke och tittar på dåliga dagserier på tv. gör något kreativt som att ladda upp semesterbilder. dricker te och äter rostade mackor och bara har det allmänt gött.

i verkligheten så är man så matt att man inte orkar göra någonting, i synnerhet inte redigera bilder. man är för febrig och varm för att ha tjocksockar och teet smakar ingenting eftersom man är täppt i näsan. man inser att man inte har några tv-kanaler hemma och efter en dag av att vara hemma är man så fruktansvärt uttråkad och klättrar på väggarna och allt man egentligen vill göra är att gå till jobbet.
Allmänt | |
#1 - - M:

Glöm inte känslan av att alla andra har jättekul och att livet där utanför rullar vidare fastän man själv inte alls deltar!

Upp