JUL 2011

hepp, jul vare här! jag flyr undan mors skrik i köket och fyller i listan istället:

Hur och med vilka ska du fira jul i år?
- med familjen i norr
Vad önskar du dig i julklapp?
- jag minns faktiskt inte vad jag sagt. En sport-bh haha. annars önskar jag mest att det blir julefrid.
Vilken scen är bäst ur Kalles Jul klockan 15 på julafton?
- robin hood och piff och puff.
Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?
- ja, de ser alltid likadana ut.
Har du firat jul utomlands någongång?
- nej, samtliga 25 år har firats på samma sätt.
Vilket jullåt är den bästa?
- O helga natt med tommy körberg
Vilken julfilm är den bästa?
- love actually
Har du varit Lucia någongång?
- nä, jag överlämnar gärna eld-och-stearin-i-håret till nån annan!

Pepparkakor
- Lussebullar (om det är med mandelmassa)
Ischoklad - Marsipan (gillar inget dera)
Köttbullar - Prinskorv
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbensspjäll - Janssons frestelse
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Ge - Få
Hemma - Borta
Utomlands - Sverige
Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och sjömansmöss (inte sett nån)
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta
Arne Weise - Ernst


jag, när jag säger "god jul"
oo heeeeeeeeelga
naaaaaaaaaaatt

Allmänt | |
Upp