THE LIST

okej, här kommer en!
1. Hur gammal är du om fem år? 29, precis innan strecket.
2. Vem var den sista du träffade? min kille som sitter här. innan dess var det jobbet.
3. Hur lång är du? 162
4. Vilken var den senaste film du sett? Eclipse. i do like my vampires.
5. Vem ringde du senast? Sigrid, efter att ha haft telefonen på ljudlös och glömt bort den :S
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "nej jag kom på det faktiskt. haha, jag har funderat på det hela dagen och så mailade jag med en Adam och bara "just det!" hahaha." till sigrid.
7. Var är dagens planer? not much. planen var att bada idag också (tog årets första igår!), men det blev inte!
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? haha oj.. båda? men jag smsar nog mer.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? gifta.
10. När såg du senast din mamma? I april
11. Vilken ögonfärg har du? Blå
12. När vaknade du idag? min kille slet upp mig vid 07
13. Har du någon gång hittat en katt? i thailand hittade vi katter hela tiden.
14. Vilken är din favoritplats? well, jag kanske är förblindad i nuläget men sommarstockholm är inte att leka med.
15. Vilken plats föredrar du minst? sverige i nov-jan
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? förhoppningsvis har min kille friat. och så bor vi inte kvar i sverige.
17. Vad skrämde dig som barn? trodde saker bodde under min säng och att mina leksaker levde på natten (det här var innan toy story konstigt nog..)
18. Vem fick dig att skratta senast? min kille
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? ärvda har jag nog någonstans.
20. Har du stationär eller bärbar dator? min lilla macbook-kärlek. vet inte riktigt vad jag skulle göra med en stationär.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? utan!
22. Hur många kuddar har du i sängen? 5 tror jag. en som jag alltid kramar.
23. Hur många landskap har du bott i? Två
24. Har du någon gång spytt på fyllan? hehe. hehe. he. ja.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? barfota, alla gånger.
26. Är du social? det beror på, oftast som alltid.
27. Vilken är din favoritglass? SIA:s punschrussin, mmm.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa, köpa en lägenhet
29. Tycker du om Kinamat? ja, riktig sådan - dumplings, chilibönor mmm. "svensk" kina är bara bra på waldorf.
30. Tycker du om kaffe? haha, ja jag håller ett stadigt intag på ~5 koppar per dag. 3 av dem på morgonen.
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe. juice eller smoothie om man är ledig.
32. Sover du på någon särskild sida? Somnar på M:s axel och rullar runt på mage efteråt.
33. Kan du spela poker? Japp
34. Tycker du om att mysa? Jaa
35. Är du en beroendemänniska? jag har ätit rostmackor med leverpastej till frukost i 2 mån. you tell me?
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? ja, min bästaste kusin.
37. Vill du ha barn? tveksamt. kanske.
38. Kan du några andra språk än svenska? ja
39. Har du någonsin åkt ambulans? nej
40. Föredrar du havet eller en pool? havet, det går ju inte ens att jämföra. men jag skulle inte banga på en pool i trädgården när jag blir rik.
41. Vad spenderar du helst pengar på? vill knappt veta. kläder tror jag. och att äta ute.
42. Äger du dyra smycken? mja, något kanske. det är inget jag skulle spendera mycket pengar på.
43. Har du någon gång testat narkotika? haven't we all?
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? kaffe och glass.
45. Vem är den roligaste människan du känner? svårt, alla är roliga på så olika sätt. erika är opassande rolig, sigrid är i'm-gonna-punch-you-in-the-face-rolig, ulla är rolig-utan-att-försöka-vara-rolig, henrik är drygrolig med sketcher, osv...
46. Välj ett ärr på din kropp? ett på baksidan av mitt lår från när jag var liten och fick en träpinne _in_ i benet.
47. Vad har du för ringsignal? jag råkade återställa allt på telefonen, så det är den där standard-iphone-signalen som alla har, så alla rycker i sina väskor när det ringer.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? hmm.. en jacka från 7:an!
49. Flirtar du mycket? ja, när M inte ser ;)
50. Vart togs din profilbild för din blogg? en i sommarstockholm, en vinterstockholm, en i hallen i lule
51. Kan du byta olja på bilen? varför göra det själv när andra kan göra det åt en?
52. Har du fått fortkörningsböter? nope.
53. Vilken var den senaste bok du läste? "Breaking dawn" av Stephanie Meyers.
54. Läser du dagstidningen? Ja, på nätet.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? haha, nej. you know why!
56. Dansar du i bilen? hahaha, det känns som att den här är skriven för mig. ja, det gör jag. mark tycker det är lika pinsamt varje morgon. gärna till u2 eller gaga.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Sommarpratarna i P1. Holknekt var f.ö sämst.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? jobbsaker som jag skulle komma ihåg till morgondagen.
59. När var du i kyrkan senast? oj. på dop för fyra år sedan tror jag.
Allmänt | |
Upp