OSLO T.O.R

varför är det aldrig människor som heter samma sak i serier? det finns ju liksom aldrig två thomas eller två anna i en serie. de vardagliga misstagen som uppstår i livet som "jaha, du menar DEN sara.." det händer ju aldrig i serier eller filmer. inte särskilt verklighetstroget om ni frågar mig.

i helgen har jag nog gjort min snabbaste utlandsresa. ner till oslo på eftermiddagen och hem idag. man har blivit så van vid den turen att det inte känns konstigare än att ta tunnelbanan till jobbet. en ryggsäck, säkerhetskontroll utan de dumma skorna som piper (check!), sväng vänster vid taxfreen, nästan alltid gate 7 i sverige och gate 43 på vägen tillbaka. och sen ett nsb-tåg i valfri riktning. nåväl.  hemlagad sushi var fruktansvärt gott och jag har hittat mitt drömhus. synd bara att det är några miljoner bort. imorse försov jag mig och missade den efterlängtade hotellfrukosten och nästan mitt tåg också. men jag hann, och jag kom hem till en kille som lagat den godaste maten och tänt alla värmeljus.

prague
Allmänt | |
Upp