DUST IT OFF

jag har försummat dig, kära blogg. kanske för att jag har varit för upptagen med livet. såhär i efterhand inser jag att jag blivit utmanad av ida att berätta sju saker om mig själv. så det kan jag göra.

* när jag var liten bråkade jag och bror ute i snön i trädgården och jag blev så irriterad att jag smällde till honom med min stjärtlapp över ansiktet. han tappade en tand, eller om det var två - jag minns inte. det var blod iaf. jag kan fortfarande tänka på det idag och få dåligt samvete för denna bisarra act of rage.

* jag får gåshud när jag tränar kondition och det är som allra jobbigast, och jag har ingen aning vad det beror på. troligen för att jag tycker det är plågsamt skönt.

* och vidare på kroppsliga konstigheter så drabbas jag även av följande: när jag går ut och det är kallt ute så vill jag alltid nysa (ni vet som somliga får när dem tittar mot solen) och alltid när jag dricker nånting så känner jag hur det rinner i magen (ni vet som man kan få om man dricker nåt riktigt kallt, fast hela tiden).

* är ett cirkusdjur för mina vänner som tycker att jag har sinnessjukt mjuka och lena händer. om jag träffar en ny person (t.ex ute på krogen) så säger de alltid "känn på annas händer! alltså, det är typ världens mjukaste händer! visst är dem mjuka?" ...

* jag kan få panik om jag blir lämnad med en person som jag inte känner så väl. jag tycker det är svårt och obehagligt att behöva kallprata eller att det ska bli stelt, så då pratar jag istället konstant och ställer en hel svärm av konstiga frågor.

hur många är jag uppe i.. 5? okej. shit det här börjar bli svårt utan att framstå som en retard.

* jag vill alltid vinna. det är ingen vits att spela spel "för skojs skull". om man inte går in för att vinna kan man ju lika gärna låta bli att spela.

* jag är periodare, med allt: hittar jag en ny maträtt så vill jag äta den hela tiden. ser jag en bra serie så ser jag bara den och inget annat. hör jag en stört bra låt så har jag den på repeat i ipoden. och så vill jag berätta om det för alla, "- åh, det är precis som i den här nya serien jag börjat kolla på..".


*

Allmänt | |
Upp