PACKAPAPPASKAPPSÄCK

så efter en helvetes vecka i norge (eller ja, på väg hem från, snarare) är jag äntligen åter. efter 15 timmar på bussar och tåg fick jag snuggla in i mitt hjärtas famn och vakna i min egen säng. känner mig dock lagomt labil. jag är så extremt slut. och vetskapen om att jag ska sätta mig på ett tåg tillbaka, klockan 0600 imorgon bitti, får mig att vilja krypa ihop till en liten liten boll som det står "do not open until x-mas" på.

men jag försöker ta det chill. intala mig själv att jag snart är tillbaka (vilken dag är oklart, pga vulkanhelvetet) på hemmaplan på någon trevlig uteservering. det där med vulkanutbrottet känns för övrigt bara helt osannolikt. en vän sa att det kanske var den mest bisarra mening hon någonsin hört någon uttrycka "jag är fast i ett annat land pga ett vulkanutbrott". känn på den. men då kan man checka av den punkten på sitt livs to-do-list; "punkt 21: blivit drabbad av ett vulkanutbrott". den skulle hamna mellan "punkt 20: bo med mitt mentalfall till ex medan han dejtar en ny tjej" och "punkt 22: inandats tårgasregn".

i övrigt blev jag arg i helgen när emmie åkte ur. lördagen skulle innehållt fransk klubb på landet, men när regnet började falla som på en septemberkväll, så ägnade vi natten åt rödvin och cluedo. jag blev snuvad på förstaplatsen - jag visste att det var överste senap med ljusstaken, men att mordet took place i danssalongen - det hade jag missat.

jag blev sugen på palt när jag såg denna bild som alma lagt upp från

vår paltkväll hos mig i höstas. mmmm, palt.


Allmänt | |
Upp