THE TERMINATOR.

det är inte varje dag man blir väckt av dörrklockan. och det är inte varje dag en man i blåkläder kliver in. här har vi diskuterat om våran altandörr, hur trasig den är och att det säkert inte går att fixa, utan måste byta hela dörren. den blåklädde mannen hummar lite och tittar på mig och stövlar likt terminator ut genom dörren och säger "i'll be back". efter fem minuter är han tillbaka och skruvar och grejar. "så nu var det klart!" säger han lugnt, utan stolthet, utan att ta credd och går igen. jag stirrar lite på dörren, öppnar, stänger. den funkar alldeles utmärkt. så kan man kryssa av en sak från listan. check check, done.

igår  var en skön dag på stranden och jag imponeras av hur många gånger jag badat denna sommaren och jag har inte ens haft semester! det tog dock lite väl på ryggen, men oh well - det blir fint senare.

1: .. och nu har han gått upp typ 12 kilo sen vi kom tillbaka från england.
2: sen ni kom tillbaka? man tycker ju att han borde gått upp _medans_ ni var i england.
1: jo man kan ju tycka det.
2: jag menar, du blev ju rätt fet när ni bodde där.
1: eh anna.. jag var gravid?
Allmänt | |
Upp